Sumbawa en eindelijk op flores!

10 mei 2012 - Labuanbajo, Indonesië

Beste lezer,

Na een dag  zonder wifi, is hier weer een nieuw verhaal. Gisteren vertrokken we per bus naar de haven op Oost Lombok om over te steken naar sumbawa. In de veronderstelling dat ik in een lokale, dus te kleine bus zou stappen, was ik aangenaam verrast door het feit dat ik in een luxe touringcar stapte met airco. Bedankt sandi. Het was een reisdag om niet snel te vergeten.

Een verkoopster in de haven  Een betrouwbare boot._._._

Bij de haven bleek een aanlegsteiger te gevaarlijk en was er een boot kapot. Dus alles ging via een steiger met grote drukte en vertraging tot gevolg. Na ruim twee uur waren wij aan de beurt. Al die tijd had niemand geklaagd. Gelukkig waren er verder geen Nederlanders....... Daardoor waren we pas om vier uur op sumbawa en moest de lange tocht naar Bima nog beginnen. Onderweg nog een lekke band dus het zat echt mee... Maar met hulp vanuit de bus was deze klas weer snel geklaard, hoezo wegenwacht?Na twaalven arriveerden We in Birma waarvandaan we nog een uur met privechauffeur naar sape moesten rijden. Van daaruit zou de Ferry vertrekken. Gelukkig vonden we om drie uur s nachts nog een eenvoudige hotelkamer.

In de haven van Sape, sumbawa

Vandaag dus naar flores. Na een boottocht van acht uren langs de prachtige kust van d eilanden rond flores, arriveerden we om vier uur in Labuhan Bajo. Eindelijk op Flores! Lexy haalde ons af. Ik kende Lexy nog van vorig jaar als bijrijder van onze bus. Wat een leuk weerzien.

Aankomst in Labuhan Bajo  Lexy herkent Iris van de foto  En daar is Lexy weer!       

Sandi had geregeld dat hij ons afhaalde om ons naar het hotelletje te brengen. Wat een luxe! Vanavond heerlijk gegeten. Lokale vis dus echt een hele vis op je bord! We hebben samen gegeten met een jong Nederlands stel. Zij keerde net terug uit Borneo als vrijwilliger fysio om daar mensen te helpen. 

Lekker eten met Nederlanders   Lekker vissie   Leuk restaurant he

Morgenochtend om half acht gaan we het beleven. Een bezoek aan onze school om de eerste spullen te brengen. We worden vergezeld door een Engels en Canadees stel die we hebben ontmoet op de boot naar flores. Ook zij nemen wat speelgoed mee voor de kinderen. Wat een mooi initiatief!

Tot morgen!

groetjes, Kees.

Foto’s

6 Reacties

  1. Hanneke:
    10 mei 2012
    Wow, wat weer een verhaal Kees! En wat leuk die 2 andere stellen, je ziet: wie goed doet....goed ontmoet!
    Heel veel plezier op het schooltje, geniet ervan!!

    xxHan
  2. Nienke:
    10 mei 2012
    Wat leuk dat je de reis van afgelopen zomer een soort van her kunt beleven, Kees. Veel plezier op het schooltje.
    Doe sexy Lexy de groeten!!

    Groet, Nienke
  3. Angela:
    10 mei 2012
    Ha Kees,

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Je leert je aardig aanpassen aan het tempo (welk tempo vraagt hier de Nederlander) en de levenstandaard. Het komt uiteindelijk toch goed!
    Leuk dat je morgen de Indonesische kinderen en leerkrachten gaat trakteren. Ben benieuwd naar de reacties! Veel plezier!!!
    groetjes Angela
  4. Linda van Beusekom:
    10 mei 2012
    Hallo lieverd,
    Wat een belevenissen allemaal! Ik heb er nog wat foto's bijgezet zodat het verhaal nog wat completer is.
    Veel succes morgen op de school. Ik wil ook!!!!
    Volgend jaar ga ik écht mee! Bedankt ook voor de mooie foto. Dag schat tot gauw.
  5. Ewout van leeuwen:
    10 mei 2012
    leuk zo die beschrijvingen kees we zijn dr gewoon bij he selamat makan het beste he
  6. Hans van der Wal:
    11 mei 2012
    Leuk Kees, zoals je alles meemaakt en schrijft. Veelplezier nog. groet Hans